Retourneren
Wil je een product retourneren? Geen enkel probleem, voor alle online bestellingen geldt een retourmogelijkheid van 14 dagen. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Mocht je een beschadigd product hebben ontvangen, neem dan eerst contact op met onze klantenservice via e-mail customercare@rijksmuseum.nl.
Zodra we de retourzending in goede conditie hebben ontvangen, zullen we uiterlijk binnen 14 dagen het verschuldigde aankoopbedrag en de verzendkosten terugbetalen. De creditering zal worden voldaan met hetzelfde betaalmiddel waarmee je ons betaald hebt. Mocht je bepaalde artikelen willen behouden en slechts een deel van de bestelling retour sturen, dan worden de gemaakte verzendkosten niet vergoed. De portokosten voor de retourzending worden niet vergoed.
Hoe stuur ik mijn bestelling of een gedeelte van mijn bestelling retour?
Stap 1. Controleer of je nog binnen de retourperiode valt van 14 dagen (na ontvangst van je bestelling). Zo ja, vul dan het retourformulier in. Dit formulier staat op de achterkant van de pakbon, maar je kunt deze ook hier opnieuw downloaden en uitprinten.
Stap 2. Heb je de originele doos nog? Verpak dit product dan in deze doos inclusief de opvulling. Mocht je hier niet meer over beschikken is een andere doos ook prima. Vergeet niet het ingevulde retour formulier toe te voegen aan het pakketje!
Stap 3. Vermeld de onderstaande adresgegevens op je pakket:
RIJKSMUSEUM
t.a.v. klantenservice webshop
Postbus 74888
1070 DN Amsterdam
Stap 4. Lever je pakket af bij de gewenste postbezorger. De portokosten voor het retour sturen van je pakket worden niet vergoed. Kies je voor een pakket met track en trace? Bewaar dan het verzendbewijs goed, of maak hier voor de zekerheid een foto van. Dit is het bewijs dat je je pakket retour gezonden hebt. Mocht het pakket kwijt raken in de post, kunnen we meer voor je betekenen wanneer je dit bewijs hebt.
Mag ik mijn webshop bestelling ook retourneren in de museumwinkel?
Je kunt een webshop bestelling ook retourneren in de museumwinkel, maar de museumwinkel is alleen toegankelijk zonder entreebewijs tussen 17u en 18u.
Mocht je liever op een ander tijdstip de museumwinkel bezoeken dan heb je een entreebewijs nodig. Als Vriend van het Rijksmuseum heb je altijd en onbeperkt toegang en hoef je geen starttijd te reserveren.
Met een museumkaart of andere toegangspas kun je gratis een tijdslot boeken en op vertoon van de pas naar binnen. Uiteraard kun je ook een normaal ticket boeken en een tijdslot reserveren. De starttijd is voor de start van je bezoek. Je mag vervolgens zo lang blijven als je wilt.
Ik ben mijn retourformulier kwijt. Waar kan ik een nieuw formulier downloaden?
Het retourformulier staat op de achterkant van de pakbon. Ben je deze kwijt? Geen probleem, je kunt het formulier opnieuw downloaden en zelf uitprinten. Kom je er niet helemaal uit, neem dan contact op met de klantenservice.