Retourneren

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Uiteraard, geen enkel probleem. Je kunt de bestelling deels of compleet retourneren zonder opgaaf van reden. Uiteraard weten we het liefste wel waarom je de bestelling toch niet wil houden om onze service en aanbod te verbeteren. Voor alle online bestellingen geldt een retourmogelijkheid. Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van het pakket retour aanmelden. Vervolgens moet het pakket binnen 14 dagen na het retour melden bij Rijksmuseum in ontvangst zijn genomen.

Mocht je het verkeerde product of een beschadigd product hebben ontvangen, neem dan altijd contact op met onze klantenservice via e-mail customercare@rijksmuseum.nl.

Het verschuldigde aankoopbedrag en de verzendkosten zullen worden terugbetaalt binnen 14 dagen na het retour melden. Indien de retour producten nog niet zijn ontvangen bij Rijksmuseum, kunnen we wachten met terugbetalen tot dit wel het geval is. De creditering zal worden voldaan met hetzelfde betaalmiddel waarmee je ons betaald hebt. Mocht je bepaalde artikelen willen behouden en slechts een deel van de bestelling retour sturen, dan worden de gemaakte verzendkosten niet vergoed. De portokosten voor de retourzending worden niet vergoed.

 

Hoe stuur ik mijn bestelling of een gedeelte van mijn bestelling retour?

Stap 1. Zorg dat je retour binnen 14 dagen bij Rijksmuseum in ontvangst wordt genomen of meld je retour aan door een e-mail te sturen aan customercare@rijksmuseum.nl. Wij controleren of je nog binnen de retourperiode valt van 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Indien je het pakket hebt aangemeld, dan heb je vanaf de meldingsdatum 14 dagen om het pakket bij Rijksmuseum in ontvangst te laten nemen. 

Stap 2 .Vul het retourformulier in. Dit formulier staat op de achterkant van de pakbon, maar je kunt deze ook hier opnieuw downloaden en uitprinten.

Stap 3. Heb je de originele doos nog? Verpak dit product dan in deze doos inclusief de opvulling. Mocht je hier niet meer over beschikken is een andere doos ook prima. Vergeet niet het ingevulde retour formulier toe te voegen aan het pakketje!

Stap 4. Vermeld de onderstaande adresgegevens op je pakket:
RIJKSMUSEUM
t.a.v. klantenservice webshop
Postbus 74888
1070 DN Amsterdam

Stap 5. Lever je pakket af bij de gewenste postbezorger. De portokosten voor het retour sturen van je pakket worden niet vergoed. Kies je voor een pakket met track en trace? Bewaar dan het verzendbewijs goed, of maak hier voor de zekerheid een foto van. Dit is het bewijs dat je je pakket retour gezonden hebt. Mocht het pakket kwijt raken in de post, kunnen we meer voor je betekenen wanneer je dit bewijs hebt.

 

Mag ik mijn webshop bestelling ook retourneren in de museumwinkel?

Je kunt een webshop bestelling ook retourneren in de museumwinkel, maar meld je bestelling altijd eerst retour via customercare@rijksmuseum.nl. Let op, de museumwinkel is alleen toegankelijk zonder entreebewijs tussen 17u en 18u. 

Mocht je liever op een ander tijdstip de museumwinkel bezoeken dan heb je een entreebewijs nodig. Als Vriend van het Rijksmuseum heb je altijd en onbeperkt toegang en hoef je geen starttijd te reserveren.

Met een museumkaart of andere toegangspas kun je gratis een tijdslot boeken en op vertoon van de pas naar binnen. Uiteraard kun je ook een normaal ticket boeken en een tijdslot reserveren. De starttijd is voor de start van je bezoek. Je mag vervolgens zo lang blijven als je wilt. 

 

Ik ben mijn retourformulier kwijt. Waar kan ik een nieuw formulier downloaden?

Het retourformulier staat op de achterkant van de pakbon. Ben je deze kwijt? Geen probleem, je kunt het formulier opnieuw downloaden en zelf uitprinten. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Kom je er niet helemaal uit, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na een retour?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de retour melding. Indien de retour producten nog niet zijn ontvangen bij Rijksmuseum, kunnen we wachten met terugbetalen tot dit wel het geval is. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Laatst bekeken