FAQ

 

BESTELLEN EN ONTVANGEN

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Binnen Nederland en België streven wij naar een levertijd binnen 3 werkdagen. Heb je een afleveradres buiten Nederland of België? Dan is je artikel langer onderweg. Deze tabel geeft een indicatie. Mocht het land van bestemming niet in onderstaande tabel staan, op DEZE pagina vind je een volledig overzicht per land

Land
 Indicatieve levertijd in werkdagen 
Duitsland, Luxemburg, UK, France
 4 – 6 
Portugal, Spain, Italy
 5 – 8 
United States, Japan
 6 – 10 
China
 7 – 18 
Russia
 10 – 13 

Wanneer het afleveradres buiten de EU betreft, houdt er dan rekening mee dat er eventueel extra kosten betaald moeten worden bij ontvangst. Het gaat dan om inklaringskosten, belasting en/of invoerrechten.

 

Waar is mijn bestelling?

Je kunt jouw pakket altijd blijven volgen met de z.g.n. track and trace code die je hebt ontvangen per mail. 

Voor een afleveradres binnen Nederland kunt je HIER je pakket volgen

Voor een afleveradres buiten Nederland kunt je HIER je pakket volgen

 

Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling?

Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in je spam box terecht is gekomen, voor de zekerheid kunt je dit nog even nagaan.

Wanneer je meer dan 30 minuten geleden hebt besteld en je hebt geen bevestiging per mail ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Kan ik een bestelling die geplaatst is nog wijzigen?

Wanneer je bestelling nog niet is verzonden kun je je gegevens nog aanpassen. Dit kan echter alleen nog op de dag van bestelling op telefoonnummer 020 6747352 (ma-vrij  9:00 - 17:00 uur).

 

Wat zijn de verzendkosten?

Land  tarief
Netherlands  € 5,99
Belgium  € 6,39
Luxembourg  € 8,85
Germany  € 6,55
United Kingdom  € 9,05
France  € 11,25
Denmark, Austria, Italy  € 11,92
Portugal, Spain  € 14,68
Sweden, Finland, Ireland  € 15,23
Slovenia, Slovakia, Czech Republic, Poland Hungary  € 16,35
Bulgaria, Greece, Romania  € 19,22
Estonia, Latvia, Lithuania  € 20,72
Rest of European countries and Norway, Switzerland  € 20,47
Rest of the World  € 26,30

 

Hoe bestel ik iets bij Rijksmuseumshop.nl

  1. Leg een artikel in je winkelwagentje en ga naar bestellen.
  2. Controleer en regel je bestelling
  3. Rond af door te betalen. 

 

 

BETALEN

 

Hoe kan ik betalen?

Binnen onze webshop kun je kiezen uit de volgende betaal methoden. Welke methode je ook kiest, je betaalt altijd veilig.

IDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank

Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je artikel is verzonden

 

Kan ik achteraf betalen?

Het is helaas niet mogelijk om achteraf te betalen middels een factuur. Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode. Betaal je liever niet meteen? Bij creditcard wordt het bedrag pas afgeschreven als je artikel verzonden is.

Mocht je een zakelijke order willen plaatsen dan is het mogelijk om achteraf te betalen middels een factuur. Neem hiervoor contact op met onze sales afdeling: sales@rijksmuseum.nl

 

RETOURNEREN

 

Kan ik een product ruilen?

Je mag zonder opgave van redenen de koopovereenkomst met ons schriftelijk herroepen, tenzij er een uitzondering geldt. Dit staat dan duidelijk op de retourpagina vermeld. Een uitzondering is bijvoorbeeld een op maat gemaakt product. Op maat gemaakt gemaakte producten kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Binnen welke termijn kan ik een product retourneren?

Voor alle online bestellingen geldt een retourmogelijkheid van 14 dagen. De termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je het laatste product uit je bestelling geleverd hebt gekregen en in jouw bezit is. Je hebt vanaf dat moment 14 dagen de tijd om ons te laten weten dat je de koop wilt herroepen.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

De verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor jouw rekening. De kosten van pakketten die onder rembours of ongefrankeerd naar het Rijksmuseum worden verzonden, verrekenen wij dan ook met het eventueel terug te storten bedrag.

 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de bestelling hebt betaald. We brengen je daarvoor geen kosten in rekening. Zodra wij een bewijs van de retourzending van je hebben ontvangen, zullen wij je het verschuldigde bedrag terugbetalen, uiterlijk binnen 14 dagen.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

 

Hoe retourneer ik een product?

Hiervoor verwijzen we je graag naar onze ‘levering en retour’ pagina. Hier vind je een uitleg over het retourneren van producten.

 

 

GARANTIE

 

Ik heb een beschadigd product ontvangen

Ondanks onze voorzorgsmaatregelen kan het helaas gebeuren dat een product toch schade oploopt voor of tijdens bezorging. Wij doen er natuurlijk alles aan om deze situaties te voorkomen.

Mocht je toch een beschadigd product hebben ontvangen, neem dan contact op met de afdeling klantenservice 020 6747353 (ma-vrij  9:00 - 17:00 uur) of vul het contact formulier in op deze pagina LINK. We streven er naar om binnen 3 dagen een inhoudelijke reactie te sturen met een passende oplossing.

 

Klachten?

Wij hechten veel waarde aan een goede service. Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkste! Daarom horen wij het graag als je niet tevreden bent over de verzending, afhandeling of service van het Rijksmuseum of als je een klacht hebt over een product.

Heb je een klacht, verbeterpunt of tip voor het Rijksmuseum? Mail deze dan naar de afdeling Klantenservice:  sales@rijksmuseum.nl of stuur het naar:

Rijksmuseum Winkel

T.a.v. Klantenservice webshop

Postbus 74888

1070 DN Amsterdam

Zodra wij je bericht binnen hebben krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie te sturen.

 

Algemene voorwaarden

Bekijk de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op rijksmuseumshop.nl

 

Is de wettelijke garantie van toepassing?

Voor alle producten op onze website geldt dat de wettelijke garantie van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het Rijksmuseum is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Dit product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Is dit toch het geval, dan zorgen wij voor herstel of vervanging van het product of het terugstorten van het aankoopbedrag.

Aan het bovenstaande recht is geen termijn gekoppeld. Het ene product gaat immers langer mee dan het ander en van het ene product mag je meer verwachten dan van het andere. Deze regels staan in de wet en in onze Algemene Voorwaarden vermeld.

Naar boven