Between Ad and Allegory: Marketing Portraits of Gerard Reve

Studies in Photography vol. 12

Between Ad and Allegory: Marketing Portraits of Gerard Reve

Alleen 3 van op voorraad

€ 12,50
  • Met je aankoop steun je het Rijksmuseum
  • Wereldwijde verzending
  • Veilig betalen

Alleen 3 van op voorraad

Artikelnummer W14301
  • Met je aankoop steun je het Rijksmuseum
  • Wereldwijde verzending
  • Veilig betalen

Geen enkele schrijver heeft naoorlogse Nederlandse literatuur vaker geschud dan Gerard Reve (1923-2006). In dit deel laat Hinde Haest zien dat de portretten van deze gevierde schrijver vele doelen dienden en veel lagen hebben. Reve werd niet alleen gebruikt om de verkoop van zijn boeken te promoten, maar ook om mythes over zijn persoonlijke geschiedenis en achtergrond te creëren. Haest ontrafelt ook de betekenis van de verschillende objecten die Reve omringen in veel portretten. Deel 12 in the serie Studies in Photography. Deze Engelstalige serie uitgegeven door het Manfred & Hanna Heiting Fund. Het Manfred & Hanna Heiting Fund geeft jonge wetenschappers de kans om onderzoek te doen naar foto-collecties - met als basis de foto-collectie van het Rijksmuseum

Laatst bekeken